Vytvoření a sdílení veřejné složky
Vytvoření a sdílení veřejné složky
Veřejné složky v Kerio Connect jsou složky, které mají k dispozici pro čtení všichni uživatelé z domény nebo všichni uživatelé Kerio Connect. Tyto složky mohou obsahovat různé typy dat, jako jsou e-maily, události kalendáře, kontakty, poznámky a úkoly.
Veřejné složky mohou být vytvořeny v Kerio Connect Client nebo přes Webmail na adrese https://posta.mail8.cz . Po vytvoření veřejné složky můžete nastavit přístupová práva pro různé uživatele. To znamená, že můžete ovládat, kdo může složku vidět, kdo do ní může přidávat obsah a kdo ji může upravovat.
Veřejné složky jsou užitečné pro sdílení informací a spolupráci mezi týmy nebo celou organizací. Například, můžete vytvořit veřejný kalendář pro sledování dovolených nebo firemních událostí, nebo veřejnou složku pro sdílení důležitých e-mailů s celým týmem.
Jak vytvořit veřejnou složku
1) Přihlašte se na webmail https://posta.mail8.cz pod svým účtem mail@vasedomena.cz (tento účet musí mít v konfiguraci na serveru povolení vytvářet Veřejné složky! O tuto funkcionalitu je třeba požádat telefonicky na našem helpdesku, nebo písemně na info@mail8.cz )
2) V levém sloupečku klikněte pravým tlačítkem na „VEŘEJNÉ SLOŽKY“ a zvolte „Nová složka“
3) Zadejte název složky jak jí uvidí všichni uživatelé
4) Klikněte na novou složku pravým tlačítkem a zvolte „Sdílení“
5) Vyberte kdo bude mít oprávnění veřejnou složku používat a jaký bude mít přístup (můžete povolit hromadně přístup všem na Vaší doméně)
6) Při uložení nastavení můžete zvolit že oprávnění bude platit i pro všechny podsložky
7) Nyní by měla být veřejná složka připravena k použití. Sdílení indikuje ikonka vpravo vedle jejího názvu
Jak nastavit Outlook pro používání veřejné složky
1) Klikněte pravým tlačítkem v levém sloupečku Outlooku na název účtu ve kterém chcete sdílenou složku vidět (účet musí mít nasteveno oprávnění přístupu z kroku 5 v návodu výše) a vyberte „Vlastnosti datového souboru“
2) V dalším okně zvolte na záložce „Mapování složek“ tlačítko „Konfigurovat“
3) V dalším okně zaškrtněte „Povolit veřejné složky“ a nastavení uložte tlačítkem „OK“
4) Nyní je složka připravena k použití (když do ní nakopírujete, nebo přesunete mail, uvidí ho všichni uživatelé, kteří mají přístup). Stejně tak můžete používat veřejný kalendář, který také uvidí oprávnění uživatelé.
Poznámka: pokud chcete používat sdílení úkolů, postupujte stejně podle návodu „Jak vytvořit veřejnou složku“, ale dělejte to na webmailu pod záložkou „Úkoly“